RETURER

The North Face® ONLINERETURER

Om du inte är helt nöjd av någon anledning tar vi gärna emot din retur inom 30 dagar.

Om du är intresserad av en annan storlek eller färg måste du returnera varan/varorna och göra en ny beställning. Din retur kommer att återbetalas när den tagits emot och behandlats i vårt lager.

Returer måste vara oanvända, i det skick du fick dem i och i sin originalförpackning (inklusive etikett).

RETURNERA DIN BESTÄLLNING

SÅ HÄR BEGÄR DU EN KOSTNADSFRI RETUR

1 - SKAPA OCH SKRIV UT EN RETURETIKETT

Klicka på RETURNERA DIN BESTÄLLNING-knappen eller på länken SPÅRA MIN BESTÄLLNING som finns högst upp (är du en registrerad kund kan du även komma åt din beställningshistorik under MITT KONTO). Ange ditt beställningsnummer (åttasiffrigt referensnummer) och din e-postadress.När du är på beställningssidan klickar du på 'Skapa en retur'-knappen.

Välj de varor du vill returnera, anledningen till returen, den önskade returmetoden (inlämning till ett ombud eller upphämtning av bud på önskad adress). Följ instruktionerna som lämnas under processen och skriv ut den returetikett som skapas.

2 - FÖRPACKA DIN RETUR

Förpacka de varor du vill returnera. Vi uppmanar dig att återanvända plastpåsen eller kartongen som du fick varorna i. Försegla paketet noga och sätt på returetiketten på utsidan av paketet. Se till att alla gamla fraktsedlar, dekaler och andra material är borttagna eller överstrukna.

3 - LÄMNA IN PRODUKTERNA ELLER ÖVERLÄMNA DEM TILL BUDET

Lämna in paketet hos det valda ombudet under deras öppettider eller vänta tills budet hämtar upp det på din adress. Se till att någon är hemma när budet beräknas komma för att hämta upp paketet.

4 - RETURBEKRÄFTELSE OCH ÅTERBETALNING

Du kommer att få en e-postbekräftelse så snart din retur är accepterad och bearbetad. Din återbetalning kommer att bearbetas så snart varan/varorna du har returnerar har inspekterats av vårt kvalitetsteam. Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalningen syns på ditt konto.

Varorna är ditt ansvar tills de når vårt lager så se till att de är noggrant packade och inte kan skadas på vägen.

 

Locate-beställningar som returneras online (ROLO)

Locate-beställningar är beställningar som läggs i butik av produkter som inte är fysiskt tillgängliga i butikens lager, med leverans antingen i samma butik eller till din hemadress.

Varor som inhandlats på detta sätt kan returneras antingen i en butik som The North Face äger och driver eller online. Gäller ej partner- eller shop in shop-butiker. När du returnerar en vara online följer du de vanligaanvisningarna för onlineretur. Vid returnering online kan återbetalningen ENDAST ske i form av ett digitalt presentkort enligt de vanliga villkoren för presentkort.

Om du inte vill ha återbetalningen i form av ett digitalt presentkort lämnar du tillbaka varan i butiken där du köpte den.


RÄTT TILL ÅTERLÄMNING

Om du inte är nöjd med produkterna du har fått, eller helt enkelt har ändrat dig om att köpa dem efter att vi har skickat din beställningsbekräftelse via e-post kan du återlämna dem inom 30 (trettio) kalenderdagar efter leveransen och få en återbetalning. Detta är en ångerrätt som du kan utöva utan påföljd och utan att ange några skäl.

Tänk på att när produkterna är i din ägo är du ansvarig för att förvara dem säkert, skyddat och i bra skick.

Om du vill returnera efter att ha ändrat dig (ångerrätt) kommer du att få full återbetalning förutom fraktkostnader för expressleverans om du har valt den fraktmetoden.


LAGLIG GARANTI FÖR FELAKTIGA VAROR

Utöver det som nämnts ovan följer vi den lagstadgade tvååriga garantin (eller den längre period som anges i lokal lagstiftning) för produktfel. En produkt är "felaktig" om den har blivit skadad eller när ett tillverknings- eller materialfel uppstår inom två år (eller den längre period som anges i lokal lagstiftning efter köpet. Tänk på att produkter som skadas på grund av slitage inte anses vara felaktiga.

Vill du ha mer information ber vi dig läsa våra garantivillkor.

Har du övriga frågor kan du läsa våra vanligaste frågor och svar om returer.

Om du behöver hjälp är du välkommen att kontakta vår KUNDSERVICE