Gör en retur
Vår returhantering
Det kan ta upp till 5 arbetsdagar för oss att ta emot din retur från transportören.
När returen har tagits emot och behandlats på vårt lager skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att bekräfta att din återbetalning har behandlats. Detta kan ta 2–3 arbetsdagar efter att vi har mottagit den returnerade varan från transportören.
Det kan ta upp till 14 dagar innan din återbetalning syns på ditt konto, beroende på vilken betalningsmetod du använde.
Retur av onlineköp
Köp som gjorts på www.thenorthface.se kan bara returneras via vår returprocess online. Påbörja din retur nu.
Så här gör du en retur
1. Påbörja retur
2. Steg
3. Förbered din returetikett eller QR-/streckkod
4. Packa
5. Lämna det till ett transportföretag
6. Bekräftelse
7. Återbetalning
1. Påbörja retur
Om du har ett konto hos oss, logga in på ditt konto och gå till din beställningshistorik för att påbörja en retur.
Om du har handlat som gäst klickar du på länken Spåra min beställning som finns högst upp på alla sidor på vår webbplats. Ange ditt 8-siffriga beställningsnummer och den e-postadress som du använde vid beställningen för att påbörja returprocessen. När du är på sidan med beställningsinformation klickar du på ”Skapa en retur”.
2. Steg
För att färdigställa returen behöver du:
- Välj produkt/produkter att returnera.
- Välj anledning till returen.
- Välj retursätt.
3. Förbered din returetikett eller QR-/streckkod
Har du valt den digitala koden? Klicka på knappen ”Ladda ner din kod” på bekräftelsesidan för returen. Då genereras den QR-/streckkod som du behöver visa upp på inlämningsstället. Du kommer också att få detta via e-post till din valda e-postadress.
Du behöver inte skriva ut någonting. Visa bara ditt bekräftelsemejl på inlämningsstället så skriver de ut och fäster retursedeln på ditt paket.
Vill du ha upphämtning hemma? Klicka på knappen ”Skriv ut returetikett” på sidan med returbekräftelsen. Då skapas den etikett som du behöver skriva ut för att returnera produkten/produkterna. Om du inte har tillgång till en skrivare, kontakta oss
4. Packa
Packa de produkter du vill returnera. Vi rekommenderar att du återanvänder originalförpackningen och förseglar den ordentligt.
Kontrollera att alla gamla fraktetiketter, klistermärken och annat material har avlägsnats från paketets utsida eller täckts över.
5. Lämna det till ett transportföretag
Lämna paketet på önskad plats inom öppettiderna. Visa din nedladdade streckkod så skriver de ut den och fäster den på paketet.
Du kommer att få en bekräftelse på detta i din inkorg tillsammans med ett spårningsnummer.
5A
För upphämtning i hemmet, vänligen vänta tills transportören hämtar paketet på din adress. Se till att någon är hemma när budet ska komma för att hämta paketet.
Du kommer att få en bekräftelse på detta i din inkorg tillsammans med ett spårningsnummer.
6. Bekräftelse
Du får en bekräftelse via e-post så snart dina returnerade produkter har tagits emot, godkänts och behandlats. Detta kan ta upp till 2–3 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur.
Om det är något fel på din retur (t.ex. produkter som inte motsvarar ditt köp, produkter som returneras med ett minskat kommersiellt värde etc.) kommer vi att informera dig via e-post och vi kanske till och med skickar tillbaka varan till dig.
7. Återbetalning
När din retur har inspekterats och godkänts av vårt kvalitetssäkringsteam kommer vi att godkänna din återbetalning till ditt ursprungliga betalningssätt. Hela processen, från det att du har skrivit ut returetiketten till dess att återbetalningen syns på ditt konto, kan ta upp till 14 dagar.
Observera: Om du inte vill följa den procedur som beskrivs ovan är du fri att välja den returmetod du föredrar. Tänk på att om du gör en retur med hjälp av en valfri transportör istället för att använda vårt kostnadsfria returalternativ, kommer kostnaden för att returnera produkterna att vara på din bekostnad, du kommer att vara ansvarig för skada eller förlust av produkterna under en retur tills produkterna når oss och att retur- och återbetalningsprocessen kan ta längre tid.