Returns FAQs
Return Policy
Return Policy
Om du inte är nöjd eller helt enkelt har ändrat dig om produkten/produkterna, tar vi gärna emot din retur inom 30 kalenderdagar efter leverans.
Produkterna måste hanteras och förvaras med omsorg och returneras i sitt ursprungliga skick och förpackning, med alla originalmärken och etiketter bifogade. Om din hantering av produkten/produkterna resulterar i en minskning av dess kommersiella värde, kan vi proportionellt minska vår återbetalning till dig.
Vid returer på grund av att du ångrat dig eller felaktiga varor kommer du att få full återbetalning till ditt ursprungliga betalningssätt, inklusive eventuella fraktkostnader.
Om du köpt flera produkter och endast returnerat en eller några av dem, kommer vi återbetala en proportionell andel av fraktkostnaderna du har betalat. Om du t.ex. har köpt 3 varor och returnerat 2 av dem, kommer vi att ersätta dig med 2/3 av den totala fraktkostnaden som du har betalat.
Vi erbjuder inte byte av produkter. Om du är intresserad av en annan storlek eller färg måste du returnera varan/varorna och göra en ny beställning. Din retur kommer att återbetalas när den har mottagits och behandlats på vårt lager. Påbörja en retur här. Se Hur du returnerar ett onlineköp här.
Om du har fått en felaktig, defekt eller skadad vara kan du returnera den inom 30 kalenderdagar efter leverans från mottagningsdatumet. Följ den vanliga returprocessen och välj en returorsak. Påbörja en retur här.
Om 30-dagarsperioden har löpt ut kan du returnera felaktiga produkter inom 2 år från det att du tog emot produkterna. Se vår Juridisk garanti för felaktiga varor här.
Om du fått en present och inte har ett köpbevis eller vet var din The North Face-produkt köptes, är det möjligt att du inte kan göra en retur.
Om varan du vill returnera är i perfekt skick, med originalförpackning och alla etiketter kvar, kan du försöka ta med den till din lokala The North Face-butik. Butiken kommer att utvärdera returfrågan från fall till fall. De kan, efter eget gottfinnande, låta dig byta ut produkten mot en annan storlek, färg eller modell av samma eller lägre värde, eller ge dig ett tillgodokvitto i butiken.
Vi kan inte hantera produkter som köpts någon annanstans än i en The North Face-ägd butik eller på TheNorthFace.se. Använd funktionen Hitta butik oavsett om butiken ägs av The North Face eller en samarbetspartner. Kontakta återförsäljaren eller partnern där du gjort ditt köp direkt för hjälp.
Nej, produkter som köpts i någon av The North Faces officiella butiker eller outlets kan bara returneras till samma typ av butik (detaljhandel eller outlet) i samma land som de köpts. Endast varor som köpts online kan returneras via vår returprocess online. Se hur du returnerar en order i butik.
Köp som gjorts på The North Faces officiella hemsida kan bara returneras via vår returprocess online. Påbörja din retur nu.
Gör en retur
How to Return
Köp som gjorts på The North Faces officiella hemsida kan bara returneras via vår returprocess online. Påbörja din retur nu.
Det kan ta upp till 5 arbetsdagar för oss att ta emot din retur från transportören.
När returen har tagits emot och behandlats på vårt lager skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att bekräfta att din återbetalning har behandlats. Detta kan ta 2–3 arbetsdagar efter att vi har mottagit den returnerade varan från transportören.
Det kan ta upp till 14 dagar innan din återbetalning syns på ditt konto, beroende på vilken betalningsmetod du använde.
Artiklar från online-lagret som köpts i en butik och levererats till butiken eller ditt hem kan returneras antingen online eller hos samma butik som ägs och drivs av The North Face där du gjorde ditt köp. Detta exkluderar partner- och koncessionsbutiker.
När du returnerar ditt köp online, följ våra standardrutiner för Onlinereturer. Dessa onlinereturer kan ENDAST återbetalas i form av ett digitalt presentkort som omfattas av vår standardiserade Regler och villkor för presentkort.
Produkter som köpts online och hämtats i en butik kan returneras genom att följa rutinerna för Hur du returnerar ett onlineköp. Du kan Påbörja en retur här.
Produkter som reserverats online men köpts i en butik kan bara returneras i samma typ av butik och (detaljhandel eller outlet) i samma land där de köptes
För att få en kostnadsfri returetikett, gå till Hur du returnerar ett onlineköp och följ stegen för att boka en retur..
Om du inte kan skriva ut en returetikett, kontakta oss.
Om ditt paket av någon anledning inte hämtas på den dag du har bokat, följ våra vanliga returinstruktioner och boka en ny upphämtning utan kostnad. Påbörja en ny retur här. Om detta inte hjälper dig, Kontakta oss.
Återbetalning
Refunds
Din återbetalning kommer att behandlas så snart den eller de produkter du har returnerat har kontrollerats och godkänts av vårt kvalitetssäkringsteam.
När din retur har godkänts och behandlats enligt våra rutiner, kommer du att få en bekräftelse via e-post om att din återbetalning har överförts till ditt ursprungliga betalningssätt.
Om det är något fel med din retur (t.ex. produkter som inte motsvarar ditt köp, produkter som returneras med ett minskat kommersiellt värde etc.) kommer vi att informera dig via e-post och vi kanske till och med skickar tillbaka varan till dig.
Hela processen, från det att du har skrivit ut returetiketten till dess att återbetalningen syns på ditt konto, kan ta upp till 14 dagar. Observera att tidpunkten för återbetalningen kan variera beroende på den ursprungliga betalningsmetod som användes.
Om detta inte hjälper dig, Kontakta oss.
Om du fått en felaktig återbetalning, Kontakta oss. Vi löser detta så fort som möjligt.