Garanti

THE NORTH FACE® GARANTIPOLICY

The North Face®-produkter omfattas av en fullständig garanti för den ursprunglige ägaren mot fel i material och utförande under två år.

Om en produkt går sönder på grund av ett tillverkningsfel kommer vi antingen att reparera produkten utan kostnad, byta ut produkten eller återbetala kostnaden för produkten efter eget gottfinnande. Denna garanti täcker inte skador orsakade av olyckor, felaktig användning, vårdslöshet, tvätt, normalt slitage eller naturlig nedbrytning av färger och material under längre tid och användning.  Vi kan för närvarande inte utföra reparationer på produkter som inte omfattas av vår garanti.

Denna garanti ger specifika juridiska rättigheter men påverkar inte andra lagstadgade rättigheter som du som konsument kan ha och som kan variera från land till land.

HUR GAMMAL ÄR DIN VARA?

Klicka på rätt alternativ för dig nedan

The North Face®-produkter omfattas av en fullständig garanti för den ursprunglige ägaren mot fel i material och utförande under två år.

Vi kan för närvarande inte utföra reparationer på produkter som inte omfattas av vår garanti.

Kontakta oss för mer information om hur du returnerar de(n) skadade eller felaktiga varan/varorna.

VAR KÖPTE DU DIN PRODUKT?
VAR KÖPTE DU DIN PRODUKT?

FRÅGOR & SVAR OM GARANTI
Vad är The North Face® garantipolicy?

The North Face®-produkter omfattas av en fullständig garanti för den ursprunglige ägaren mot fel i material och utförande under två år.

Om en produkt går sönder på grund av ett tillverkningsfel kommer vi antingen att reparera produkten utan kostnad, byta ut produkten eller återbetala kostnaden för produkten efter eget gottfinnande. Denna garanti täcker inte skador orsakade av olyckor, felaktig användning, vårdslöshet, tvätt, normalt slitage eller naturlig nedbrytning av färger och material under längre tid och användning. Olycksfall som revor, brännskador och hål omfattas inte av vår garanti.

För en garantiutvärdering måste konsumenten returnera produkten till The North Face®-återförsäljaren där den köptes tillsammans med det ursprungliga inköpskvittot. Om varan köptes i The North Face® webbutik ber vi dig returnera den i enlighet med vår returpolicy och se till att välja "Varan var felaktig" som anledning till returen. Om returperioden på 30 dagar har gått ut kontaktar du vår kundtjänst.

Denna garanti ger specifika juridiska rättigheter men påverkar inte andra lagstadgade rättigheter som du som konsument kan ha och som kan variera från land till land.

Täcks normalt slitage av garantin?

Vi tillverkar alla våra produkter för att uppfylla våra överlägsna standarder. Oavsett hur omsorgsfullt du bryr dig om din The North Face®-produkt kommer ålder och slitage dock så småningom att ta ut sin rätt. The North Face® garanti täcker inte normalt slitage.

Om min vara inte täcks av garantin, kan ni ändå reparera den?

Olycksfall som revor, brännskador och hål omfattas inte av vår garanti.

Vi kan för närvarande inte utföra reparationer på produkter som inte omfattas av vår garanti.

Kommer min produkt från The North Face® att repareras, ersättas eller krediteras?

Om din produkt från The North Face® är felaktig eller skadad på grund av ett tillverkningsfel kommer vi att reparera, ersätta eller kreditera dig för artikeln/artiklarna. Om vi anser att de varor du returnerat till oss inte är felaktiga kommer vi att avvisa garantianspråket och returnera varorna till dig. Om din The North Face®-produkt har speciella minnen som gör den oersättlig för dig ber vi dig att informera oss när du returnerar den. Produkter som inte är rena kommer att avvisas.

Måste jag betala för frakt för att returnera mina garantivaror?

Jag köpte min produkt från The North Face® nätbutik
The North Face® täcker leveranskostnaden för plagg som täcks av vår garanti. För plagg som inte omfattas av vår garanti kommer en avgift att tas ut för frakt och reparation.

Jag köpte inte min produkt från The North Face® nätbutik
Butiken dit du returnerade din vara kommer att skicka den till The North Face® garantiavdelning.
The North Face® täcker leveranskostnaden för plagg som täcks av vår garanti. För plagg som inte omfattas av vår garanti kommer en avgift att tas ut för frakt och reparation.

 

 

 

Hur ser jag statusen på min garantiretur?

Jag köpte min produkt från TheNorthFace.com
Du kommer att meddelas via e-post när din retur har bearbetats. Garantireturen kommer att bearbetas inom cirka 14 kalenderdagar från det datum vi har tagit emot dina plagg i vårt lager till dess att vi returnerar dem till dig.

Jag köpte inte min produkt från TheNorthFace.com
Butiken du returnerade din produkt till kommer att hålla dig informerad om statusen för din garantiretur. Tveka inte att be dem om en uppdatering, de informerar dig gärna.  De flesta garantiärenden behandlas inom 30 kalenderdagar.

Min The North Face®-produkt har blivit felaktig eller defekt, vart ska jag returnera den?

Jag köpte min produkt från The North Face® nätbutik
Vänligen returnera den enligt vår returpolicy och se till att du väljer "Varan var trasig" som returorsak. Om returperioden på 30 dagar har löpt ut kan du kontakta vår kundservice
Var noga med att de returnerade produkterna är i rent skick. 

Jag köpte inte min produkt från The North Face® nätbutik
Du måste returnera varorna till The North Face®-butiken eller återförsäljaren där du köpte produkterna tillsammans med ett giltigt kvitto eller något annat köpbevis. Butiken kommer att förklara den gällande proceduren och tidpunkten för dig.

Jag har ett trasigt spänne, saknade reservdelar eller trasiga snören. Kan detta ersättas?

Om ditt spänne är trasigt, dina snören har gått av eller din huva saknas byter vi gärna ut dem åt dig. Du kan kontakta oss och ge oss följande uppgifter: 

  • En tydlig beskrivning av den önskade delen: din The North Face®-produkt, färg, storlek och om möjligt bifoga en bild av den önskade reservdelen
  • Adressen reservdelen ska skickas till.

Om ingen originalreservdel finns tillgänglig ersätter vi den med närmaste tillgängliga alternativ.

Du kan också kolla med din närmaste The North Face®-butik för att se om de har det du letar efter.

Var kan jag få reservdelar till mitt tält?

Vänligen gå till en auktoriserad The North Face®-återförsäljare. De behöver få reda på ditt tälts stil och vilken typ av pinne du behöver byta ut. Vänligen kontakta oss för mer information.

Jag har köpt min vara under semestern, kan jag få en garanti?

Enligt vår policy måste varor returneras via det ursprungliga försäljningsstället.
Om det inte är möjligt kan du kontrollera med din lokala butik om de kan ge dig garantiservice eller kontakta oss.