Garanti

THE NORTH FACE® GARANTIPOLICY

North Face®-produkterna omfattas av full garanti för ägaren mot defekter i material och tillverkning i två år.

Om en produkt är felaktig på grund av ett tillverkningsfel kommer vi att reparera produkten utan kostnad, byta ut den eller kreditera den efter vårt gottfinnande. Denna garanti täcker inte skador orsakade av olycka, felaktig skötsel, vårdslöshet, tvätt, normalt slitage eller naturlig nedbrytning av färger och material under längre tid och användning. I vissa fall kan skador som inte täcks av garantin repareras till ett rimligt pris och en avgift tas ut för returfrakt.

Denna garanti ger specifika juridiska rättigheter, den påverkar inte andra lagstadgade rättigheter som du kan ha som konsument och som kan variera från land till land.

Täcks normalt slitage av garantin?

Vi tillverkar alla våra produkter för att uppfylla våra överlägsna standarder. Oavsett hur omsorgsfullt du bryr dig om din The North Face®-produkt kommer ålder och slitage dock så småningom att ta ut sin rätt. The North Face® garanti täcker inte normalt slitage.

Kan ni fortfarande reparera mitt plagg även om det inte täcks av garantin?

Skador eller fel som revor, brännskador och hål omfattas inte av villkoren i vår garantipolicy. Vi förstår att olyckor kan ske. I vissa fall kan skador som orsakats av normalt slitage repareras. The North Face® garantiavdelning kan reparera ditt/dina plagg efter bästa förmåga mot en rimlig avgift plus en nominell avgift för frakt. Vill du ha mer information om hur du returnerar din skadade eller felaktiga vara är du välkommen att kontakta oss

Kommer min produkt från The North Face® att repareras, ersättas eller krediteras?

Om din produkt från The North Face® är felaktig eller skadad på grund av ett tillverkningsfel kommer vi att reparera, ersätta eller kreditera dig för artikeln/artiklarna. Om vi anser att de varor du returnerat till oss inte är felaktiga kommer vi att avvisa garantianspråket och returnera varorna till dig. Om din The North Face®-produkt har speciella minnen som gör den oersättlig för dig ber vi dig att informera oss när du returnerar den. Produkter som inte är rena kommer att avvisas.

Måste jag betala för frakt för att returnera mina garantivaror?

Jag köpte min produkt från The North Face® nätbutik
The North Face® täcker leveranskostnaden för plagg som täcks av vår garanti. För plagg som inte omfattas av vår garanti kommer en avgift att tas ut för frakt och reparation.


Jag köpte inte min produkt från The North Face® nätbutik
Butiken dit du returnerade din vara kommer att skicka den till The North Face® garantiavdelning.
The North Face® täcker leveranskostnaden för plagg som täcks av vår garanti. För plagg som inte omfattas av vår garanti kommer en avgift att tas ut för frakt och reparation.

 

Hur ser jag statusen på min garantiretur?

Jag köpte min produkt från TheNorthFace.com
Du kommer att meddelas via e-post när din retur har bearbetats. Garantireturen kommer att bearbetas inom cirka 14 kalenderdagar från det datum vi har tagit emot dina plagg i vårt lager till dess att vi returnerar dem till dig.

Jag köpte inte min produkt från TheNorthFace.com
Butiken du returnerade din produkt till kommer att hålla dig informerad om statusen för din garantiretur. Tveka inte att be dem om en uppdatering, de informerar dig gärna.  De flesta garantiärenden behandlas inom 30 kalenderdagar.

Min The North Face®-produkt har blivit felaktig eller defekt, vart ska jag returnera den?

Jag köpte min produkt från The North Face® nätbutik
Vänligen returnera den enligt vår returpolicy och se till att du väljer "Varan var trasig" som returorsak. Om returperioden på 30 dagar har löpt ut kan du kontakta vår kundservice
Var noga med att de returnerade produkterna är i rent skick. 

Jag köpte inte min produkt från The North Face® nätbutik
Du måste returnera varorna till The North Face®-butiken eller återförsäljaren där du köpte produkterna tillsammans med ett giltigt kvitto eller något annat köpbevis. Butiken kommer att förklara den gällande proceduren och tidpunkten för dig.

 

Jag har ett trasigt spänne, saknade reservdelar eller trasiga snören. Kan detta ersättas?

Om ditt spänne är trasigt, dina snören har gått av eller din huva saknas byter vi gärna ut dem åt dig. Du kan kontakta oss och ge oss följande uppgifter: 

  • En tydlig beskrivning av den önskade delen: din The North Face®-produkt, färg, storlek och om möjligt bifoga en bild av den önskade reservdelen
  • Adressen reservdelen ska skickas till.

Om ingen originalreservdel finns tillgänglig ersätter vi den med närmaste tillgängliga alternativ.

Du kan också kolla med din närmaste The North Face®-butik för att se om de har det du letar efter.

Var kan jag få reservdelar till mitt tält?

Vänligen gå till en auktoriserad The North Face®-återförsäljare. De behöver få reda på ditt tälts stil och vilken typ av pinne du behöver byta ut. Vänligen kontakta oss för mer information.

Jag har köpt min vara under semestern, kan jag få en garanti?

Enligt vår policy måste varor returneras via det ursprungliga försäljningsstället.
Om det inte är möjligt kan du kontrollera med din lokala butik om de kan ge dig garantiservice eller kontakta oss.