Garanti
THE NORTH FACE® GARANTIPOLICY
The North Face®-produkter omfattas av en fullständig garanti för den ursprunglige ägaren mot fel i material och utförande under två år.
Om en produkt går sönder på grund av ett tillverkningsfel kommer vi antingen att reparera produkten utan kostnad, byta ut produkten (så länge exakt samma artikel fortfarande finns tillgänglig) eller återbetala kostnaden för produkten efter eget gottfinnande. Denna garanti täcker inte skador orsakade av olyckor, felaktig användning, vårdslöshet, tvätt, normalt slitage eller naturlig nedbrytning av färger och material under längre tid och användning. Olycksfall som revor, brännskador och hål omfattas inte av vår garanti.
Denna garanti ger specifika juridiska rättigheter men påverkar inte andra lagstadgade rättigheter som du som konsument kan ha och som kan variera från land till land.
Frågor & svar om garanti
Om en produkt går sönder på grund av ett tillverkningsfel kommer vi antingen att reparera produkten utan kostnad, byta ut produkten (så länge exakt samma artikel fortfarande finns tillgänglig) eller återbetala kostnaden för produkten efter eget gottfinnande. Denna garanti täcker inte skador orsakade av olyckor, felaktig användning, vårdslöshet, tvätt, normalt slitage eller naturlig nedbrytning av färger och material under längre tid och användning. Olycksfall som revor, brännskador och hål omfattas inte av vår garanti.
För en garantiutvärdering måste konsumenten returnera produkten till The North Face®-återförsäljaren där den köptes tillsammans med det ursprungliga inköpskvittot. Om varan köptes i The North Face® webbutik ber vi dig returnera den i enlighet med vår Returpolicy och se till att välja "Varan var felaktig" som anledning till returen. Om returperioden på 30 dagar har gått ut kontaktar du vår Kundtjänst.
Denna garanti ger specifika juridiska rättigheter men påverkar inte andra lagstadgade rättigheter som du som konsument kan ha och som kan variera från land till land.
Vi kan för närvarande inte utföra reparationer på produkter som inte omfattas av vår garanti.
The North Face® täcker leveranskostnaden för plagg som täcks av vår garanti. För plagg som inte omfattas av vår garanti kommer en avgift att tas ut för frakt och reparation.
Jag köpte inte min produkt från The North Face® nätbutik
Butiken dit du returnerade din vara kommer att skicka den till The North Face® garantiavdelning. The North Face® täcker leveranskostnaden för plagg som täcks av vår garanti. För plagg som inte omfattas av vår garanti kommer en avgift att tas ut för frakt och reparation.
Du kommer att meddelas via e-post när din retur har bearbetats. Garantireturen kommer att bearbetas inom cirka 14 kalenderdagar från det datum vi har tagit emot dina plagg i vårt lager till dess att vi returnerar dem till dig.
Jag köpte inte min produkt från TheNorthFace.com
Butiken du returnerade din produkt till kommer att hålla dig informerad om statusen för din garantiretur. Tveka inte att be dem om en uppdatering, de informerar dig gärna. De flesta garantiärenden behandlas inom 30 kalenderdagar.
Vänligen returnera den enligt vår Returpolicy och se till att du väljer "Varan var trasig" som returorsak. Om returperioden på 30 dagar har löpt ut kan du kontakta vår Kundservice
Var noga med att de returnerade produkterna är i rent skick.
Jag köpte inte min produkt från The North Face® nätbutik
Du måste returnera varorna till The North Face®-butiken eller återförsäljaren där du köpte produkterna tillsammans med ett giltigt kvitto eller något annat köpbevis. Butiken kommer att förklara den gällande proceduren och tidpunkten för dig.