We’re currently experiencing a high volume of returned orders so it may take a little longer to process your refund than expected. Thank you for your patience!
Tyvärr är pappersfria returer inte möjliga just nu. Välj en alternativ returmetod när du bokar din retur.

Gör en retur

Vår returhantering

Det kan ta upp till 5 arbetsdagar för oss att ta emot din retur från transportören.

När returen har tagits emot och behandlats på vårt lager skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att bekräfta att din återbetalning har behandlats. Detta kan ta 2–3 arbetsdagar efter att vi har mottagit den returnerade varan från transportören.

Det kan ta upp till 14 dagar innan din återbetalning syns på ditt konto, beroende på vilken betalningsmetod du använde.

RETURNERA DIN BESTÄLLNING

Retur av onlineköp

Köp som gjorts på www.thenorthface.se kan bara returneras via vår returprocess online. Påbörja din retur nu.

Så här gör du en retur

1. Påbörja retur

Om du har ett konto hos oss, logga in på ditt konto och gå till din beställningshistorik för att påbörja en retur.

Om du har handlat som gäst klickar du på länken Spåra min beställning som finns högst upp på alla sidor på vår webbplats. Ange ditt 8-siffriga beställningsnummer och den e-postadress som du använde vid beställningen för att påbörja returprocessen. När du är på sidan med beställningsinformation klickar du på ”Skapa en retur”.

2. Steg

För att färdigställa returen behöver du:

  • 1. Välj produkt/produkter att returnera.
  • 2. Välj anledning till returen.
  • 3. Välj retursätt.

3. Förbered din returetikett eller QR-/streckkod

Har du valt den digitala koden? Klicka på knappen ”Ladda ner din kod” på bekräftelsesidan för returen. Då genereras den QR-/streckkod som du behöver visa upp på inlämningsstället. Du kommer också att få detta via e-post till din valda e-postadress.

Du behöver inte skriva ut någonting. Visa bara ditt bekräftelsemejl på inlämningsstället så skriver de ut och fäster retursedeln på ditt paket.

Vill du ha upphämtning hemma? Klicka på knappen ”Skriv ut returetikett” på sidan med returbekräftelsen. Då skapas den etikett som du behöver skriva ut för att returnera produkten/produkterna. Om du inte har tillgång till en skrivare, kontakta oss

4. Packa

Packa de produkter du vill returnera. Vi rekommenderar att du återanvänder originalförpackningen och förseglar den ordentligt.

Kontrollera att alla gamla fraktetiketter, klistermärken och annat material har avlägsnats från paketets utsida eller täckts över.

5. Lämna det till ett transportföretag

Lämna paketet på önskad plats inom öppettiderna. Visa din nedladdade streckkod så skriver de ut den och fäster den på paketet.

Du kommer att få en bekräftelse på detta i din inkorg tillsammans med ett spårningsnummer.

5A.

För upphämtning i hemmet, vänligen vänta tills transportören hämtar paketet på din adress. Se till att någon är hemma när budet ska komma för att hämta paketet.

Du kommer att få en bekräftelse på detta i din inkorg tillsammans med ett spårningsnummer.

6. Bekräftelse

Du får en bekräftelse via e-post så snart dina returnerade produkter har tagits emot, godkänts och behandlats. Detta kan ta upp till 2–3 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur.

Om det är något fel på din retur (t.ex. produkter som inte motsvarar ditt köp, produkter som returneras med ett minskat kommersiellt värde etc.) kommer vi att informera dig via e-post och vi kanske till och med skickar tillbaka varan till dig.

7. Återbetalning

När din retur har inspekterats och godkänts av vårt kvalitetssäkringsteam kommer vi att godkänna din återbetalning till ditt ursprungliga betalningssätt. Hela processen, från det att du har skrivit ut returetiketten till dess att återbetalningen syns på ditt konto, kan ta upp till 14 dagar.

Observera: Om du inte vill följa den procedur som beskrivs ovan är du fri att välja den returmetod du föredrar. Tänk på att om du gör en retur med hjälp av en valfri transportör istället för att använda vårt kostnadsfria returalternativ, kommer kostnaden för att returnera produkterna att vara på din bekostnad, du kommer att vara ansvarig för skada eller förlust av produkterna under en retur tills produkterna når oss och att retur- och återbetalningsprocessen kan ta längre tid.

Här hittar du ditt beställningsnummer
Du kan se ditt beställningsnummer i beställnings- eller leveransbekräftelsen som vi skickade till dig via e-post. Om du har ett konto kan du logga in på Mitt konto och klicka på ditt beställningsnummer.
Så här returnerar du en beställning som gjorts i butiken men levererats till butiken eller ditt hem
Artiklar från online-lagret som köpts i en butik och levererats till butiken eller ditt hem kan returneras antingen online eller hos samma butik som ägs och drivs av The North Face där du gjorde ditt köp. Detta exkluderar partner- och koncessionsbutiker.

När du returnerar ditt köp online, vänligen följ den standardrutiner för Onlinereturer. Dessa onlinereturer kan ENDAST återbetalas i form av ett digitalt presentkort som omfattas av vår standardiserade Regler och villkor för presentkort.

Så här returnerar du produkter du köpt online och hämtat i butik
Produkter som köpts online och hämtats i en butik kan returneras via våra rutiner för Onlinereturer. Du kan Påbörja en retur här.
Så här returnerar du beställningar du reserverat online och köpt i butik
Produkter som reserverats online men köpts i en butik kan endast returneras i samma butik. Detta gäller inte partnerbutiker och concession stores.
Transportören har inte hämtat min bokade retur
Om ditt paket av någon anledning inte hämtas på den dag du har bokat, följ våra vanliga returinstruktioner och boka en ny upphämtning utan kostnad. Påbörja en ny retur här.
Var kan jag se statusen för min retur?
Du kan spåra din retur, och dess status, från det att den lämnade transportören tills du får din återbetalning. Du kan komma till spårningssidan på tre sätt:

1. Via e-post. När du har lämnat din retur till transportören kommer du att ha fått ett bekräftelsemejl. I detta e-postmeddelande finns en knapp som du kan klicka på för att komma till spårningssidan.

2. Via Spåra min beställning. Längst upp på webbplatsen kan du klicka på ”Spåra min beställning”. Ange ditt beställningsnummer och den e-postadress som du använde för att göra din beställning. När din beställning visas, välj ”Hantera mina returer”.

Via Mitt konto. Om du har registrerat dig som kund, kan du logga in på ditt konto. Där klickar du på den beställning som du gjorde en retur från och väljer ”Hantera mina returer”.

Hittade du det men vill veta mer? Gå till Vad betyder spårningssidan och statusen? för mer information.

Du kommer också att få ett antal e-postuppdateringar som ser till att du håller dig informerad.
Kan jag avbryta eller boka om min retur?
Ja, om du ångrar dig och inte vill returnera längre, eller behöver boka om en upphämtning i hemmet, kan du avbryta returen när som helst innan du lämnar över den till en transportör eller lämnar in den.

Du kan göra detta genom att få tillgång till dina beställnignsuppgifter antingen via:

1. Spåra min retur: Längst upp på webbplatsen kan du klicka på ”Spåra min beställning”. Ange ditt beställningsnummer och den e-postadress som du använde för att göra din beställning. När din beställning visas väljer du knappen ”Hantera mina returer”. Or,

2. Mitt konto. Om du är en registrerad kund kan du logga in på ditt konto och klicka på den beställning du har returnerat från och välja knappen ”Hantera mina returer”.

För båda alternativen: När du är på retursidan väljer du ”Avbryt returen” för att avboka den bokade returen.

Vill du boka om? Följ samma steg som i Hur returnerar jag min beställning? Observera att om du ändrar metod samma dag som upphämtning i hemmet kan den fortfarande genomföras.